Disse pulsvantene er mine favoritter for tiden. Superlette å strikke, og veldig fine. Oppskriften har jeg kommet frem til selv, den er veldig basic, men jeg tenkte jeg skulle dele den med dere for det:

Inas pulsvanter

Jeg har brukt et nøste østlandsgarn og pinne 3,5.

Legg opp 36 masker og fordel på fire strømpepinner. Strikk 15 runder vrangstrikk (1r,1vr).

Videre strikkes det glattstrikk. Strikk 13 runder. Nå skal det økes til tommelhull. Her økes det annenhver omgang.

Strikk 1 maske, øk en maske i mellomtråden mellom den strikkede masken og neste, strikk 2 masker, øk igjen. Strikk ut omgangen.

Neste omgang, glattstrikk.

Strikk 1 maske, øk, strikk 4 masker, øk, strikk ut omgangen.

En runde glattstrikk.

Strikk 1 maske, øk, strikk 6 masker, øk, strikk ut omgangen.

En runde glattstrikk.

Strikk 1 maske, fell 8 masker (tommelhull) strikk ut omgangen

Strikk 1 maske, legg opp 2 over hullet, strikk ut omgangen.

Strikk glattstrikk videre i 5 runder, avslutt med 5 runder vrangborg (1r, 1vr) og fell av.

Strikk en til, og voila! du har et par nye pulsvanter!

Håper dette var forståelig, og at noen kan ha bruk for min lille oppskrift!

Edit: Her finnes det masse fine pulsvanteroppskrifter. Det er egentlig en along (altså at man strikker ett par i måneden), men det er jo bare å bruke dem selv om man ikke er med på alongen:)

Translation:

I´ve knitted again, this time “half mittens”. This is my easy pattern, mail me if you want it in English!

